vineri, aprilie 26, 2024
AcasăTehnologieInovatieCum pui baza unei forțe de muncă hibridă de succes

Cum pui baza unei forțe de muncă hibridă de succes

Începând de anul trecut întreaga lume si organizarea tuturor evenimentelor indiferent de natura lor s-au schimbat. Având în vedere evenimentele din anul trecut, este greu de imaginat un moment în care existau companii care nici măcar nu ar lua în considerare lăsarea angajaților să lucreze de la distanță. Sigur, au existat câteva firme îndepărtate. Dar majoritatea companiilor își scufundaseră degetele de la picioare doar în munca la distanță înainte de 2020, permițând ca unii sau toți angajații lor să lucreze în afara biroului doar ocazional. Lucrul la distanță pe scară largă părea futurist. Ei bine, viitorul este aici. Covid-19 a forțat multe companii să ceară cea mai mare parte a echipelor lor să lucreze de acasă. Factorul decisiv în ceea ce privește dacă angajații unei companii ar putea lucra în afara amplasamentului este, desigur, natura afacerii. Unele companii sunt pur și simplu incapabile să deservească clienții de la distanță.

investitie in tehnologie

Dar acele firme care pot permite lucrătorilor să opereze departe de o instalație centrală au descoperit că poate fi o situație de câștig. Munca la distanță pentru o parte din angajații unei firme se poate dovedi, în multe cazuri, a fi permanentă. Firma de cercetare globală Gartner consideră că lucrul de acasă este piatra de temelie a viitorului post-pandemiei de muncă, că aproape unul din cinci angajați vor lucra la distanță tot timpul după ce pandemia s-a încheiat. Această forță de muncă hibridă, care este parțială la distanță și parțială în birou, este un scenariu probabil pentru multe companii din anul următor și nu numai. Unele companii se îndreaptă deja în această direcție. Un sondaj recent realizat de 451 Research a constatat că 64% din toate companiile intenționează să permită mai multor angajați să lucreze de acasă după pandemie, iar 33% dintre organizații și-au redus permanent amprenta la birou.

Nu exista cale de intoarcere

Cu toții avem momente când ne gândim la viața pe care o aveam înainte de pandemie. Fără pandemie, este îndoielnic dacă oricare dintre acestea s-ar întâmpla la scara masivă pe care o vedem astăzi. Și pe termen lung, unii angajatori ar putea fi tentați să se întoarcă la vechile moduri. Trebuie să recunoască faptul că nu poate exista un comerț cu ridicata care să revină la felul în care au fost lucrurile. Un motiv cheie este acela că atât de multe întreprinderi și angajații lor descoperă că productivitatea, mai degrabă decât diminuarea, crește adesea cu munca la distanță. Este posibil să fie nevoie de timp pentru ca unii lideri lor să își schimbe mentalitatea cu privire la modul în care se realizează munca. Covid-19 a fost acel șoc. Pentru a trece de la o tranziție de la „vechi” la „nou”, liderii de afaceri au nevoie de un plan.

noua munca hibrida

Investiții in tehnologie

Raportul privind starea IT din 2021 din toata lumea spune că pandemia Covid-19 a fost „un catalizator pentru transformarea afacerii”, care are 76% din organizații care planifică schimbări IT pe termen lung. Multe dintre aceste investiții vor fi concepute pentru a sprijini forța de muncă la distanță și pentru a le ajuta să lucreze cât mai productiv și fără probleme. Companiile care adoptă un model de forță de muncă hibrid pe termen lung vor trebui să se gândească la ce soluții tehnologice vor funcționa cel mai bine pentru angajații care lucrează tot timpul într-un birou, intermitent, rar sau niciodată. Securitatea, fiabilitatea, ușurința utilizării și problemele de conformitate sunt toți factorii în luarea deciziilor care seturi de instrumente vor fi folosite de toată lumea de oriunde lucrează.

Crearea de structuri

Cu toții ne punem întrebarea: Oare cum va funcționa pe viitor munca hibridă sau cum vom continua așa? Există diverse concepte despre ceea ce înseamnă forța de muncă hibridă și modul în care aceasta va evolua. Toți par să fie de acord că un semn distinctiv al acestui model al forței de muncă este chiar flexibilitatea. Cu toate acestea, flexibilitatea nu înseamnă formă liberă. Întreprinderile vor trebui să-și dea seama dacă angajați ar trebui să intre în birou și cât de des. Și atunci când echipele lucrează de la distanță, managerii trebuie să decidă modul în care acești angajați pot interacționa eficient cu colegii lor interni fără a submina productivitatea (de exemplu, prevenirea supraîncărcării video a întâlnirilor și asigurarea faptului că echipele la distanță primesc aceleași actualizări ca și colegii lor din birou).

O nota suplimentara pentru flexibilitatea muncii

Unele întrebări pe care trebuie să le cântărească liderii companiei ar fi următoarele. Ar trebui ca anumite echipe să fie în birou în aceleași zile pentru întâlniri în persoană și colaborare? Vor exista zile în care toți angajații să poată lucra de acasă? Ce tipuri de întâlniri sunt cele mai bune pentru a avea loc în persoană? O notă suplimentară despre flexibilitate. Unele companii pot găsi logică angajarea de personal interimar, pe măsură ce încep să construiască noi structuri de echipă. Această abordare le va permite să acceseze abilitățile de care au nevoie pentru noi inițiative și să își ridice forța de muncă în sus și în jos cu întreruperi minime. Directorii financiari, pe măsură ce alocă bugete pentru anul nou pentru aranjamente flexibile de personal, vor dori să ia în considerare dacă companiile lor vor avea nevoie să utilizeze această strategie pentru a permite o forță de muncă hibridă.

O comunicare clară asupra viziunii

După o perioada foarte neclară si grea pentru majoritatea companiilor si a antreprenorilor, a venit timpul pentru o clarificare sub forma de adaptare la noile vremuri pe care le trăim cu toții indiferent dacă ești antreprenor, directorul companiei, sau pur si simplu angajat. Nu toate companiile au înregistrat creșteri de productivitate în timpul pandemiei, dar multe au văzut-o. Unii experți au observat că companiile care văd o productivitate ridicată de la echipe la distanță excelează în „gestionarea timpului, talentului și energiei rare a forței de muncă”. Cu toate acestea, alte cercetări arată că întreprinderile care câștigă la productivitate în timpul crizei se pot confrunta și cu un „deficit de inovație” din cauza provocărilor de colaborare din forța sa de muncă. Pe termen lung, acest deficit poate deveni o problemă majoră. Întreprinderile nu au adesea șansa să apese butonul de resetare ca la computer.

succesul hibrid

Perturbarea pe care au avut-o organizațiile și echipele lor în ultimul an oferă o oportunitate unică de a renunța la vechile modele și mentalități și de a stabili un curs pentru productivitatea și inovația viitoare. O strategie atentă și o echipă de conducere senior angajată pot ajuta companiile să obțină la maximum de toți angajații lor într-un model hibrid de forță de muncă. Sperăm ca acum ați căpătat deschidere spre noi si spre adaptarea la noile cerințe ale noii vieți prin intermediul acestui articol si sa ne recomandați cu o apreciere.

2,015FaniÎmi place
web design itexclusiv.ro