Ce criterii ar trebui sa luati in considerare atunci cand va alegeti macaraua turn?

0
268
Ce criterii ar trebui sa luati in considerare atunci cand va alegeti macaraua turn?

O macara turn este un utilaj utilizat pe santierele de constructii si de infrastructura pentru a muta, depozita sau transporta incarcaturi. Aceste utilaje sunt echipate cu un brat, cunoscut si sub numele de brat de ridicare, care le permite sa indeplineasca sarcini.

Exista doua tipuri de macarale: macarale de montare automata (AEC) si macarale de montare a componentelor (CEM). In acest articol, veti afla care sunt criteriile de care trebuie sa tineti cont atunci cand va alegeti macaraua turn. Recomandam sa consultati si Retutilaje pentru utilaje de constructii multe si diverse de vanzare.

Alegerea macaralei in functie de capacitatea sa de incarcare

Atunci cand va alegeti macaraua turn, trebuie sa luati in considerare mai intai dimensiunea si greutatea incarcaturii care urmeaza sa fie mutata. Acesti parametri va vor permite sa identificati o macara cu bratul de ridicare potrivit. In plus, pe aceasta baza, veti putea alege si accesoriile potrivite (franghii, catuse, hamace, carlige).

Cele mai multe dintre macaralele turn disponibile pe piata in prezent sunt oferite de profesionisti in domeniul inchirierii si vanzarii de macarale. Acestea ofera informatii precise, cum ar fi greutatea bruta totala pe care masina o poate ridica pe o anumita raza. Pentru a afla capacitatea reala de incarcare a acestei masini grele, trebuie doar sa scadeti greutatea accesoriilor din greutatea bruta totala.

In general, pe piata exista mai multe modele de macarale turn, cum ar fi macaraua turn cu varf plat, cu o capacitate de incarcare cuprinsa intre 1,5 si 40 de tone si o lungime a bratului cuprinsa intre 24 si 85 de metri. Vizitati SNM Cranes pentru a vedea aceste modele. De asemenea, trebuie sa luati in considerare tipul de sarcina care urmeaza sa fie ridicata daca doriti sa aveti succes in alegerea macaralei turn. Intr-adevar, unele incarcaturi necesita echipamente de ridicare specifice si o echipa de profesionisti cu experienta.

Luati in considerare inaltimea carligului si raza de actiune a macaralei

Alegerea unei macarale depinde de alti cativa parametri care trebuie definiti in prealabil. In afara de capacitatea de incarcare, trebuie sa luati in considerare si criterii precum inaltimea carligului (HSC), raza de actiune a macaralei si puterea acesteia.

Inaltimea carligului este distanta dintre carlig (ridicat la maxim) si sol. Pentru o evaluare corecta a inaltimii carligului, trebuie sa tineti cont de inaltimea cladirii care urmeaza sa fie construita, de inaltimea de transport a incarcaturilor, de lungimea chingilor, de distanta minima de siguranta (2 m) si de obstacolele din apropierea macaralei.

Intinderea macaralei este distanta orizontala dintre carligul de la capatul bratului si axa de rotatie a macaralei. Pentru a face o buna estimare a acestei portiuni, trebuie sa tineti cont de zona de descarcare, de locul unde sunt depozitate incarcaturile si de suprafata cladirii. In cele din urma, alegerea macaralei depinde si de puterea acesteia, care este un parametru pe care nu il puteti neglija. Se obtine prin inmultirea razei de actiune cu sarcina maxima pe care o poate transporta macaraua.

Ce sunt incarcatoarele frontale?

Spre deosebire de buldoexcavatoare sau tractoare standard echipate cu o cupa frontala, multe incarcatoare mari nu folosesc mecanisme de directie auto. In schimb, acestia vireaza printr-un punct de pivotare actionat hidraulic, situat exact intre axele fata si spate.

Aceasta este denumita „directie articulata” si permite axei fata sa fie solida, permitandu-i sa suporte o greutate mai mare. Directia articulata ofera o mai buna manevrabilitate pentru un anumit ampatament.

Deoarece rotile din fata si accesoriul se rotesc pe aceeasi axa, operatorul isi poate „dirige” sarcina intr-un arc dupa pozitionarea masinii, ceea ce poate fi util. Compartimentul este ca atunci cand masina este „rasucita” intr-o parte si o sarcina grea este ridicata sus, are un risc mai mare de a se intoarce pe partea „larga”.

Incarcatoarele frontale au castigat popularitate in ultimele doua decenii, in special in proiecte de inginerie urbana si lucrari mici de terasare. Producatorii de echipamente grele ofera o gama larga de dimensiuni si sarcini de incarcare.

Termenul „incarcator” este, de asemenea, folosit in domeniul de indepartare a resturilor pentru a descrie bratul de pe un camion cu graple .

Componentele majore incluse intr-un incarcator sunt motorul (motorina in aproape toate cazurile), componentele hidraulice (cum ar fi pompe, motoare si supape) si componentele transmisiei (cutie de viteze, osii, roti/senile, pompe, motoare etc.) . Motorul ruleaza atat sistemul hidraulic, cat si transmisia, iar acestea la randul lor muta atasamentul frontal (o cupa, furci, maturator etc.) pentru a manipula materialul manipulat, iar rotile sau senilele pentru a deplasa masina in jurul santierului.

Primul incarcator cu roti a fost inventat de Volvo Construction Equipment in 1954, se numea H10. Pe ​​atunci era bazat pe un tractor si avea tractiune spate. Astazi incarcatoarele frontale sunt articulate, iar rotile din spate si din fata au aceleasi dimensiuni.

Corpul israelian de inginerie de lupta foloseste incarcatoare cu roti blindate Caterpillar 966 pentru misiuni de constructii si inginerie de lupta in teritoriile ocupate militar, cum ar fi Cisiordania. Ei sunt adesea vazuti construind sau indepartand blocaje rutiere si construind baze si fortificatii.

Din 2005, acestea au fost folosite si la demolarea caselor mici. Fortele de Aparare Israelului au adaugat blindaj la incarcator pentru a-l proteja impotriva pietrelor, pietrelor, cocktail-urilor molotov si focuri de arma usoare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here