Durerile musculare și oboseala ar putea fi un semn că nu absorbiți suficientă vitamina D

0
492
Vitamina D


Haideti sa invatam astazi impreuna ce trebuie sa facem pentru o buna absortie a vitaminei D de catre organismul nostru. Absorbția corectă a vitaminei D vă permite corpului să absoarbă la rândul său calciul. Să lupte împotriva infecțiilor și să vă mențină sistemul nervos și mușchii funcționând așa cum ar trebui. Cel mai natural și mai direct mod de a obține vitamina D în mod natural este prin expunerea la soare. Dar oamenii tind să nu obțină suficient soare pentru a produce cantități adecvate. Majoritatea medicilor recomandă suplimentarea cu alimente. Cu toate acestea, unii oameni au un timp mai dificil de a absorbi vitamina D decât alții, iar unele afecțiuni medicale pot face dificilă absorbția vitaminei D din alimente. Acest lucru devine deja o problemă, deoarece dacă vitamina D este insuficienta ne expunem unui risc de fracturi osoase, osteoporoză și slăbiciune musculară.

alimente bogate in vitamina D

Cum absoarbe corpul tau vitamina D?

Aflam in randurile de mai jos mai multe despre modul în care corpul dumneavoastra absoarbe vitamina D. Dar si de ce este posibil ca unele persoane să aibă probleme cu obținerea suficientei de vitamina D. Modul în care absorbiti vitamina D depinde dacă îl primiti din alimente sau din lumina soarelui. Lumina soarelui: Procesul organismului de a produce vitamina D funcționează similar după expunerea la soare. Principala diferență este că soarele declanșează mai întâi un tip de colesterol găsit în organism. Aceasta începe procesul de producție și transport al vitaminei D unde se deplasează către ficat și rinichi, la fel ca după ce consumați alimente cu vitamina D. Alimente / suplimente: după ce mâncați alimente sau luați suplimente cu vitamina D, corpul dumneavoastră le stochează în celulele grase până când este nevoie. În acel moment, ficatul și rinichii transformă vitamina D stocată în forma activă de care are nevoie corpul.


De ce nu absorbim suficientă vitamină D?

Există câteva motive pentru care oamenii pot avea probleme cu absorbția vitaminei D. Haideti sa vedem care sunt cei mai importanti factori care pot reduce sau bloca absorbția. Mai jos vom descrie acesti factori importanti in acest proces. 1. Tratamentul cu radiatii. Acest tip de tratament al cancerului poate face mult mai dificilă absorbția vitaminei pentru intestine. 2. Afecțiuni hepatice sau renale. Ambele boli pot afecta negativ modul în care corpul dumneavoastră procesează vitamina D. Boala de rinichi poate determina o persoană să aibă probleme în procesarea vitaminei D în forma sa activă. Unele forme de boli ale ficatului provoacă probleme cu absorbția grăsimilor, ceea ce face și mai dificilă absorbția vitaminei D. 3. Probleme cu absortia vitaminei D o mai pot da si condiții precum boala celiacă, pancreatita cronică, boala Crohn și fibroza chistică. Toate acestea pot afecta intestinele, împiedicându-le să absoarbă vitamina D care se găsește în alimente.

Absortie vitamina D

Cel de al patrulea factor important care poate reduce absortia vitaminei D este
IMC (indicele de masă corporală), daca acesta este mai mare de 30. Grăsimea corporală subcutanată poate sechestra sau captura vitamina D, motiv pentru care deficiența este o preocupare mai mare la cei obezi. Cel de al cincilea factor – chirurgia de slăbire. Aceste proceduri reduc dimensiunea stomacului sau ocolesc o parte a intestinului subțire, făcând astfel mai dificil pentru organism să consume niveluri adecvate de multe vitamine și minerale, inclusiv vitamina D. Chirurgie de slăbire. Aceste proceduri reduc dimensiunea stomacului sau ocolesc o parte a intestinului subțire. Astfel face mai dificil pentru organism să consume niveluri adecvate de multe vitamine și minerale, inclusiv vitamina D. De altfel, un alt factor foarte important il reprezinta unele medicamente care pot influența sau inhiba absorbția vitaminei D. Acestea pot fi: steroizi, medicamente pentru slabit, statine, medicamente diuretice.

Simptome in cazul nivelului scazut de vitamina D

Unele simptome ale vitaminei D scăzute pot fi urmatoarele : oboseală generală, dureri musculare, schimbarea starii de spirit , durerea oaselor. Când se utilizează un test de sânge pentru o măsură vitamina D, un nivel normal este de 12 ng / ml până la 20 ng / ml pentru adulții sănătoși. Un nivel mai mic de 12 ng / mL indică un deficit de vitamina D și ar putea fi un semn al problemei de absorbție, potrivit Institutului Național de Sănătate. Dacă sunteți îngrijorat de nivelurile de vitamina D, solicitați medicului dumneavoastră un test de sânge. Dacă aveți probleme cu absorbția vitaminei D, încercați să o consumați împreună cu alimente bogate în grăsimi și / sau magneziu. Deoarece vitamina D este solubilă în grăsimi, consumul acesteia cu alimente grase poate ajuta corpul să o absoarbă mai repede. Alimentele grase care conțin un nivel ridicat de vitamina D sunt ideale.

Alimente cu un continut ridicat de vitamina D

O sa va dam acum cateva exemple de alimente grase care contin un nivel ridicat de vitamina D. Pestele din ape reci precum somonul, galbenusul de ou, lapte imbogatit cu vitamina D, produse lactate cu continut ridicat de grasimi, nuci, migdale. Combinarea vitaminei D cu magneziul poate ajuta, de asemenea, la creșterea absorbției. Alimentele care sunt în mod natural bogate în magneziu: seminte de dovleac, avocado, migdale. Chiar daca cel mai bine este să încercați să obțineți vitamina D din alimente întregi, pot fi momente când este recomandat un supliment pe bază de rețetă. Medicii prescriu de obicei o doză mare de supliment de vitamina D doar pentru o perioadă scurtă de timp pentru a evita totusi riscul de toxicitate a vitaminei D. Este posibil să asimilati prea multă vitamina D dintr-o data. Așa că este bine sa discutați cu medicul dumneavoastră despre dozarea individuală adecvată a suplimentelor.

Concluzii:

Nu il ultimul rand, cel mai indicat in asemenea cazuri, este o colaborare cu un nutriționist care sa va ajute cu o dieta corecta si perfecta pentru organismul dumneavoastra. Acest nutritionist vă poate ajuta să vă asigurați că obțineți cantități adecvate de vitamina D, mai ales dacă sunteți o persoana care poate fi expusa riscului unui deficit de vitamina D.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here