De ce multe vinuri sunt atât de scumpe? Ce le face speciale ?

0
560
vinuri de lux

Haideți sa descoperim împreuna astăzi motivul pentru care alegem vinul corect si scump atunci când ieșim la cină fie cu persoana iubită, fie cu prietenii, fie cu partenerii de afaceri sau cu oricine altcineva. Știați că piața mondială de vinuri si băuturi spirtoase de lux a fost evaluată la 970 miliarde de dolari în 2019 și se anticipează că va ajunge la 1.411 miliarde de dolari până în 2027. Vinurile și băuturile spirtoase de lux constituie băuturi alcoolice cu alcool în volum (ABV) cuprins între 3 și 40%. Băuturile oferite în prezent pe piață sunt vinuri și băuturi spirtoase distilate, sunt, în general, de o calitate excelentă și la un preț premium. Aceste produse sunt în general consumate în ocazii precum căsătoriile, petrecerile, adunările sociale și alte sărbători. Datorită reglementărilor guvernamentale, aceste băuturi nu pot fi consumate de persoanele cu vârsta sub 17 ani în majoritatea țărilor.

Vinurile populare în rândul consumatorilor de vârstă medie

Prin urmare, aceste băuturi devin din ce în ce mai populare în rândul consumatorilor de vârstă mijlocie, care au între 35 și 55 de ani. Deoarece nivelul de trai al oamenilor a crescut la nivel global, se așteaptă să crească și aspirația clienților de a consuma produse de lux de calitate superioară. Consumul acestor produse este adesea asociat cu ocazii precum sărbători. Mai mult, piața produselor de lux premium a cunoscut o creștere considerabilă în majoritatea regiunilor în 2019, determinată în principal de consumul robust. Brandurile de lux au început să dezvolte strategii de social media precise pentru a implica tinerii consumatori cu experiență în tehnologie în activități de social media care caută o mai bună valoare pentru bani, mai multă personalizare și acces digital integrat. S-a observat o creștere semnificativă a numărului de internauți, împreună cu creșterea penetrării internetului.

vin de calitate

Jucători cheie pe piața vinurilor de lux

Cei mai mulți jucători cheie de pe piața vinurilor și a băuturilor spirtoase de lux își propun să își promoveze produsele pe diverse platforme de socializare. Astfel, prin strategia de marketing se așteaptă ca piața vinurilor și a băuturilor spirtoase de lux să vadă oportunități de creștere. Termenul industriei vinicole pentru „vin premium” este unul care costă aproximativ 15 dolari. Acest lucru ar putea fi o surpriză pentru cei care își consultă rafturile magazinelor de vinuri și consideră că puține vinuri care nu sunt îmbuteliate în ulcioare de către cele mai mari fabrici comerciale vin aproape de acest nivel scăzut preț. Desigur, există câteva vinuri foarte ieftine pentru mai puțin de zece dolari și există câteva vinuri foarte bune, care variază de la 15 Eur până la 25 Eur, ceea ce, destul de sincer, este o mulțime de bani pentru consumatorul obișnuit de vin, cină informală câteva nopți pe săptămână.

Prețuri, preturi…

Cu toate acestea lucrurile devin nedumerite pentru toată lumea, când vine vorba despre vinuri care, fără niciun motiv, se vând cu 50 până la 200 Eur, sau chiar mai mult de acest interval. Haideți sa înțelegem acum, dacă tot vinul nu este altceva decât suc de struguri fermentat, ce ar putea face ca vinurile să coste atât de mult. Motivul simplu este oferta și cererea, chiar dacă multe dintre cele mai prestigioase crame din lume joacă rapid și slab cu cât produc și cu cât vând, uneori pe piața gri. Înaintea Mileniului, producătorii de șampanie au avertizat, că pur și simplu nu ar fi destule bule pentru a circula, deoarece cererea ar fi atât de mare. Ghici ce: nu a fost. Erau oceane de șampanie disponibile la toate tipurile de prețuri. Mulți oameni au evitat prețurile crescute ale șampaniei și au băut prosecco italian sau spaniol.

vinuri premium

De asemenea, după recesiunea din 2009, cu scăderea cererii, au scăzut și prețurile, cu o mulțime de vinuri care odată vândute cu 100 USD s-au redus la jumătate din această sumă sau mai puțin. În unele țări, cum ar fi Franța, numărul de sticle permise să fie produse de o denumire istorică este restricționat, astfel încât producătorii, chiar și într-un an cu o productivitate ridicată, să împiedice să supere prețurile pieței. Cu toate acestea, și acesta este un lucru foarte bun. Surplusului de aprovizionare îmbuteliat nu i s-a permis să poarte o etichetă premium, dar poate vinde același vin exact sub o etichetă secundară la o fracțiune din preț. În multe cazuri, în special în Burgundia, unde comercianții numiți negociatori mențin piața în echilibru, unii se descurcă foarte bine cu acel segment de piață.

Reputația vinurilor premium

Un lucru este clar și bine știut si simțit de mulți oameni fie ei consumatori sau producători. Prețurile au scăzut din 2009 și în timpul pandemiei, cu o mulțime de miliardari chinezi și ruși, care cumpăraseră lucruri precum dr. Pepper, abandonând piața. Totuși, întrebarea nu este dacă astfel de vinuri ar putea merita acest tip de bani, dar ce, în afară de oferta relativă, le-ar permite producătorilor să perceapă astfel de prețuri? Răspunsul este că astfel de vinuri și-au câștigat, de-a lungul secolelor, reputație de excelență care depășește chiar și acele vinuri din aceeași regiune care provin din același sol și struguri. Aici intervine „terroirul”, care este cel mai prețuit și comercializat dintre termeni. Se referă la confluența unică a compoziției solului, a razelor solare, a ploii, a temperaturii și a altor factori agricoli care fac ca aceste vinuri să aibă un gust la fel de minunat ca și ele.

vinuri scumpe

Zicale din lumea vinului strălucitor

Cele mai interesante zicale din lumea vinului. Conform Napa Valley Register, „Pentru a deține o bucată din cel mai bun teren de pe fundul văii, un cumpărător va trebui să plătească în medie 310.000 USD pe hectar, comparativ cu 270.000 USD în 2014”. Acesta este motivul pentru care vechiul clișeu este valabil: pentru a câștiga o mică avere în domeniul vinului, trebuie să te pricepi cu o mare avere. Cu toate acestea, pentru a menține oferta mică pentru piață, aceste moșii, care pot să nu aibă nici măcar un pedigree de douăzeci de ani în spate, își vând vinurile la 200 USD sau mai mult. La sfârșitul anilor ’90, fiecare restaurant de cazinou din Las Vegas a cerut să stocheze Chateau Petrus, unele medii vinicole se înalță ca fiind cele mai bune din lume, an de an, care într-un magazin de vinuri poate costa 4.000 de dolari pe sticlă.

vinuri stralucitoare

Din nou, mândria figurează în ecuație și nu există nicio îndoială că cele mai bune fabrici de vinuri fac cercetări extraordinare pentru a găsi cele mai bune clone variate de plantat, care vor costa mai mult decât altele. Cramele în sine pot fi investiții de ultimă generație, de milioane de dolari, care ar putea include, de asemenea, săli de degustare, hoteluri mici, chiar și terenuri de golf. Apoi, există marketing, publicitate și șmecherie cu mass-media vinicole, care se așteaptă să nu-și întoarcă niciodată nasul la o etichetă de prestigiu. O mulțime de vinuri și unele dintre ele au mers repede spre sud, în special vinurile cu conținut ridicat de alcool din California și, din ce în ce mai mult, din Spania și Italia.

Concluzie

Cu siguranță că o sticlă de vin nu este doar suc de struguri fermentat, dar de asemenea, cu siguranță nu este nici un Maserati sau un vreun Aston-Martin, unde manopera intensă și prețul cercetării și materialelor sunt la fel de evidente ca frumusețea lor. Un pahar de vin seamănă destul de mult cu orice pahar de vin, iar producătorii de vine care sunt foarte, foarte dedicați, au doar atât de multe lucruri cu care să lucreze. Există vinuri rele, vinuri bune, vinuri foarte bune și vinuri extraordinare. Dar, între foarte bun și extraordinar, există nenumărate vinuri din multe țări de pe piața globală care au un preț corect, iar în zilele noastre, pandemia păstrându-i în continuare pe oameni să ia masa și restaurantele și hotelurile care nu își refac stocul în pivnițe, nu a existat niciodată un moment mai bun pentru a găsi niște chilipiruri reale.

Community Verified icon

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here