joi, mai 2, 2024
AcasăBusiness si IndustrieAutoCand trebuie sa inlocuiti parbrizul masinii?

Cand trebuie sa inlocuiti parbrizul masinii?

Inlocuirea parbrizului unei masini este recomandata atunci cand deteriorarea geamului este de asa natura incat reparatia nu este practic posibila. Se poate intampla ca geamul sa fie ciobit, iar in astfel de cazuri, sfatul este de a solicita o evaluare cat mai rapida a dimensiunii pagubelor.

Daca fisura nu este foarte adanca si, prin urmare, nu pune in pericol siguranta sofatului pentru cativa kilometri, atunci este bine sa contactati imediat o companie specializata pentru a obtine o opinie profesionista cu privire la necesitatea de a repara sau de a inlocui geamul.

De fapt, exista crapaturi „usoare”, care pot fi reparate in scurt timp si cu cheltuieli minime, iar apoi exista alte tipuri de deteriorari, care necesita inlocuirea completa a sticlei. Sa analizam diferentele pe site-ul ParbrizeAcasa.ro.

Cand poate fi reparat un parbriz auto?

Daca deteriorarea este minora, asa cum am mentionat deja, atunci o reparatie poate fi suficienta. Potrivit expertilor in sticla, fisura, pentru a fi reparabila, trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii

  • sa nu fie la vederea soferului;
  • nu trebuie sa fie la mai mult de 60 mm de margine;
  • sa fie mai mica decat dimensiunea unei monede.

Repararea parbrizului auto: cum se face

Dupa ce examineaza cu atentie gradul de deteriorare, profesionistul poate stabili daca poate fi reparat fara a compromite siguranta in masina sau daca trebuie inlocuit intregul parbriz. Ce se foloseste, daca se foloseste ceva, pentru a repara cioburile? Se foloseste o rasina pentru a umple suprafata deteriorata a sticlei, care este intarita cu ajutorul unui echipament UV. In cele din urma, operatorul curata orice reziduuri si procedeaza la lustruire pentru un rezultat optim.

Costurile reparatiei parbrizului auto

Pentru a afla la cat se ridica costurile, este bineinteles o idee buna sa solicitati o oferta de la un profesionist. Cu toate acestea, putem spune ca, de regula, lucrarile (in functie de marimea si amploarea pagubei) incep de la un minim de 60 de euro si ajung pana la 200 de euro sau mai mult.

Daca masina este acoperita de polita de asigurare a parbrizului, atunci soferul nu trebuie sa plateasca din buzunarul propriu lucrarile, costul acestora fiind acoperit de compania de asigurari.

Inlocuirea parbrizului: cand este necesara

In cazul in care, potrivit profesionistului, nu este posibila repararea geamului deoarece deteriorarea este prea extinsa si/sau profunda, atunci singura solutie este inlocuirea acestuia.

Acelasi lucru este valabil si in cazul fisurilor care nu indeplinesc conditiile descrise mai sus, adica cele care se afla exact in raza vizuala a soferului sau prea aproape de marginile parbrizului. Costul in acest caz este, evident, mult mai mare decat in cazul reparatiei, asa ca luati intotdeauna in considerare politica de sticla.

Parbrizul ciobit: ce spune legea

Avand in vedere ca pana si o mica fisura in geam poate duce la spargerea completa a parbrizului masinii, trebuie sa fiti atent. In plus, este bine de stiut ca, potrivit Codului Rutier, este interzisa conducerea vehiculelor cu parbrizul spart sau ciobit.

In conformitate cu articolul 79 alineatul (1), fiecare vehicul trebuie sa fie intotdeauna „in stare perfecta” In cazul in care avariile va limiteaza vederea, riscati o amenda de 70 de euro (care creste la 150 euro pe autostrada, cu deducerea a 2 puncte din permisul de conducere). Atentie si la revizie, care nu trece daca masina are geamuri sparte.

Cum a aparut pabrizul?

Parbrizele curbate de care ne bucuram astazi au parcurs un drum lung de la designul cutit pe care aceasta caracteristica avea atunci cand masinile au inceput sa o incorporeze.

Modelele de parbriz au atins niveluri moderne de rezistenta incepand cu anul 1970. Acesta este anul in care guvernul SUA a infiintat Administratia Nationala pentru Siguranta Traficului pe Autostrazi, ca raspuns la eforturile Ralph Nader si alti activisti de lobby pentru standardele federale de siguranta.

NHTSA a creat destul de multe standarde moderne de siguranta pe care trebuie sa le respecte parbrizele moderne ale masinilor, inclusiv aceste trei standarde federale de siguranta pentru autovehicule: FMVSS 205, 212 si 219. Primele doua standarde au de-a face cu transparenta sticlei auto si rezistenta, precum si rezistenta de retinere a parbrizului in timpul unei coliziuni. Al treilea standard declara ca, in cazul unui accident, nicio parte a vehiculului nu poate patrunde in parbriz mai mult de 6 milimetri.

Vedeti cat de mult a progresat tehnologia sticlei auto in secolul 21 cand aflati mai multe despre sticla SPD. Apoi satisface-ti curiozitatea despre cum functioneaza nuantarea ferestrelor , din punct de vedere stiintific.

Este amuzant sa credem ca in 1904 primul parbriz nu era altceva decat un geam subtire de sticla care era oferit doar ca suplimentar la primele masini Ford Model T. Avansam rapid pana in 2019 si acum avem stergatoare cu senzor de ploaie, parbrize panoramice, sticla inteligenta si multe altele.

Pe masura ce tehnologia si mintile inovatoare continua sa propulseze industria de automobile inainte si in sus, nevoia de mai mult nu a fost niciodata mai puternica.

web design itexclusiv.ro